Izšla je deveta številka revije Maxx Fitness & Bodybuilding

Maxx Fitness & Bodybuilding

 
Cruhs Forum Komplet knjig Bemumast
 
Danes je Po sep 23, 2019 05:46

Hrbtrnica in počepi

Moderatorji: UrosS, Metka, Stasa, Grom

<< x

sweet.sensation

Pleničar

Vnosov: 3

Pridružen: Če jun 19, 2014 11:08

Odgovor Ne jan 24, 2016 20:09

Hrbtrnica in počepi

Oj,
Obračam se na vas predvsem iz razloga, ker nisem opazila te teme na forumu.
Danes sem se po enem letu fitnesa (predvsem delam z utežmi) odpravila na športno masažo k masažni terapevtki. Razlog za to je bil predvsem bolečina v spodnjem predelu hrbtenice. Namreč, pred približno dvema mesecema sem delala počepe in me je zgrabilo v spodnjem delu tako močno, da se nisem mogla več premakniti z mesta.
No terapevtka mi je rekla, da imam zgornji del hrbtenice raven, nato pa zelo izrazito S-linijo v spodnjem delu. To izgleda približno tako, da imam spodnji del hrbtenice (pri zadnjici) močno ukrivljeno in da s počepi oz. z obremenitvino te mišice lahko pride do hernije.

Ali mogoče kaj veste o tem, oz. kaj bi mi predlagali?
Ob enem moram omeniti, da imam noge le enkrat na teden, zelo intenziven trening in popravici povedano si ne bi želela zamenjati počepov oz. jih izpustiti, saj se mi zdi, da takrat ogromno naredi celo telo, ne samo noge.

Za nasvete se Vam že v naprej zelo lepo zahvaljujem.
Lep in uspešen dan Vam želi,

Nika
<< x

liveinttionally

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: To maj 19, 2015 12:36

Odgovor Ne jan 31, 2016 08:41

Re: Hrbtrnica in počepi

Nika probleme, ki jih omenjaš so zelo resni. Nočem strašit ampak, če gledamo dolgoročno, se ta problem zna stopnjevati. Zato ti res priporočam, da se osredotočiš k temu, da se to odpravi.
Problem S strukture hrbtenice je v tem, da so določene mišice zakrčene, druge pa raztegnjene in potem pride do kompenzacije in poškodb. Predstavljaj si kosti tako kot, da plavajo v mišicah. Se pravi, če tvoje telo ne bi imelo mišic bi kosti popadale. Se pravi mišice kontrolirajo tvoje kosti in tvojo strukturo ter samo biomehaniko drže in gibanja. Če ni pravega ravnovesja med njimi, telo kompenzira z bolečino, poškodbami..

Odsvetujem ti dviganje uteži, ker po mojih izkušnjah bo to le stopnjevalo procese do poškodb. Če je telo v nekem pomanjkanju strukturne integritete in potem tako telo obremenimo z utežmi, disfunkcije samo povečamo.
Probam ti stvar iz čisto preprostega vidika predstavit, tako da vidiš tudi drugi del zgodbe. Če samo pogledaš pod to temo, boš videla koliko objav je na temo poškodb, torej nekaj s tem sistemom ni uredu. Telovadba bi morala biti zdrava, ne pa ti povzročati poškodbe in bolečine.

Nekaj izkušenj sem z leti pridobil in vidim, da fitnes vadba je z vidika funkcionalnosti in biomehanike gibanja nekaj pogubnega. Dejansko spremeni strukturo telesa in način kako se gibamo na veliko slabšo raven.
Če želiš mi lahko pustiš kontakt in se bova dogovorila kako odpraviti tvoje težave.

Srečno!
<< x

maki21

Pleničar

Vnosov: 1

Pridružen: Če feb 04, 2016 13:48

Odgovor Če feb 04, 2016 14:15

Re: Hrbtrnica in počepi

sweet.sensation je napisal/-a:Oj,
Obračam se na vas predvsem iz razloga, ker nisem opazila te teme na forumu.
Danes sem se po enem letu fitnesa (predvsem delam z utežmi) odpravila na športno masažo k masažni terapevtki. Razlog za to je bil predvsem bolečina v spodnjem predelu hrbtenice. Namreč, pred približno dvema mesecema sem delala počepe in me je zgrabilo v spodnjem delu tako močno, da se nisem mogla več premakniti z mesta.
No terapevtka mi je rekla, da imam zgornji del hrbtenice raven, nato pa zelo izrazito S-linijo v spodnjem delu. To izgleda približno tako, da imam spodnji del hrbtenice (pri zadnjici) močno ukrivljeno in da s počepi oz. z obremenitvino te mišice lahko pride do hernije.

Ali mogoče kaj veste o tem, oz. kaj bi mi predlagali?
Ob enem moram omeniti, da imam noge le enkrat na teden, zelo intenziven trening in popravici povedano si ne bi želela zamenjati počepov oz. jih izpustiti, saj se mi zdi, da takrat ogromno naredi celo telo, ne samo noge.

Za nasvete se Vam že v naprej zelo lepo zahvaljujem.
Lep in uspešen dan Vam želi,

Nika


Počepi so kompleksna vaja, sploh če imaš na hrbtu dodatne uteži. V kolikor vadba ne poteka funkcionalno, je nevarnost poškodb velika.
Svetujem ti, da analiziraš tehnično izvedbo počepa kot ga delaš sedaj, saj sem siguren delaš nekaj narobe, če te boli hrbtenica. Težave s hrbtenico ki jih omenjaš pa so samo posledica neprimerne tehnične izvedbe določenega gibalnega vzorca.
Pri počepu bodi pozorna predvsem na:
- postavitev nog
- STABILIZACIJO medenice
- položaj kolen
- položaj hrbtenice (mora biti ravna - izogibaj se hiper ekstenzije in fleksije)
- gibanje v kolkih (nogo pri gibanju navzdol obračaš navzven)
- stabilizacijo ramenskega obroča

Glavno gibanje pri počepih mora potekati v kolenih in kolkih in nekoliko v gležnjih.

V kolikor delaš vadbo funkcionalno, ni nevarnosti za poškodbe.
Vsekakor odsvetujem, da vztrajaš pri velikih bremenih, raje saniraj bolečino, nato pa se najprej nauči pravilnih gibalnih vzorcev brez dodatne teže, da se izogneš kasnejšim poškodbam. Večjo težo pa nato dodajaj postopoma, ko boš sigurna vase.

Srečno,

Aljaž

Vrni se na Športne poškodbe

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


 
Cruhs Forum One More razprodaja
 
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
.