Izšla je dvajseta številka revije POSTANI Fit

Revija PostaniFit

 
Crush Bar FORUM Postani Fit
 
Danes je Sr nov 13, 2019 05:44

Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Moderatorji: UrosS, Metka, Stasa, Grom

<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor Po jun 12, 2017 13:19

Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Športniki pozdrav!

Od tistih, ki malo bolj resno kolesarite po maratonih in iz sebe želite iztisniti maksimalno energijo, posledično tudi dober rezultat,
bi rad slišal kakšen dober predlog, katere prehrambene dodatke jemljete pred/med/po vadbi in zakaj? Maraton Franjo sem omenil
namenoma, kajti 160km "šponat" kolo pod 4h, to ni mačji kašelj! Zanima me tudi, kaj jemljete za regeneracijo mišic?

Kava(kofein) dan/ne?


Zelo bi bil vesel, če bi se morda oglasi kakšen trener, ki je kolesarje pripravljal na Franjo in podal svoje mnenje glede prehrane
in prehrambenih dodatkov.


Hvala in lep pozdrav
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor Po jun 12, 2017 14:20

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

MKC je napisal/-a:Ne bom napisal kaj od prehrane pride v poštev, ampak je prvo vprašanje če si oz. je kolesar sploh sposoben to odpeljat pod 4h. Ker, če to ni mu tudi optimalna prehrana ne bo pomagala.


Popolnoma se strinjam s tabo in kot že rečeno, govorimo o kolesarjenju višjega rekreativnega kakovostnega ranga. Torej ta debata pride v poštev za tiste,
ki ste na kolesu že dlje časa in bi želeli svoje meje premakniti še nekoliko višje. Pustimo tukaj zaenkrat težo in nastavitve kolesa, ampak govorimo izključno o prehrani in dodatkih.
<< x

UrosS

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 11011

Pridružen: Ne feb 28, 2010 17:17

Odgovor To jun 13, 2017 06:40

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

90% je v glavi. Nisem kolesaril sem laufal ultramaratone in maraton pod 3 h. Če se odločiš, psihično pripraviš in si dovolj močen boš zmogel. Pri prehrani in dodatkih je pa tako, da moraš točno ugotoviti kaj ustreza tvojemu telesu, ko je pod takim stresom. Lahko ti ostali tako ali tako tupijo delaj to, delaj ono, boš na koncu moral eksperimentirat.

Konec koncev, če ti par krat ne uspe, je uspeh kasneje toliko slajši. In konec koncev je to smisel rekreativnega športa. Poleg uživancije seveda.
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor To jun 13, 2017 08:22

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

UrosS je napisal/-a:90% je v glavi. Nisem kolesaril sem laufal ultramaratone in maraton pod 3 h. Če se odločiš, psihično pripraviš in si dovolj močen boš zmogel. Pri prehrani in dodatkih je pa tako, da moraš točno ugotoviti kaj ustreza tvojemu telesu, ko je pod takim stresom. Lahko ti ostali tako ali tako tupijo delaj to, delaj ono, boš na koncu moral eksperimentirat.

Konec koncev, če ti par krat ne uspe, je uspeh kasneje toliko slajši. In konec koncev je to smisel rekreativnega športa. Poleg uživancije seveda.



Hvala Uroš in čestitke za tvoje športne podvige!

Kot sam praviš, konec koncev mora vsak sam zase ugotoviti kaj ustreza telesu. In recimo če laufaš maraton pod 3h (kapo dol!), potem lahko z nami
deliš svoje izkušnje glede prehrambenih dodatkov. Energetski geli, ploščice, kaj vzeti takoj po vadbi, prehrana - kdaj več B in kdaj OH itd ..


Hvala in lep pozdrav
<< x

UrosS

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 11011

Pridružen: Ne feb 28, 2010 17:17

Odgovor To jun 13, 2017 14:47

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Odvisno kako si navajeni na OH, koliko filaš itd. Moje pravilo je vedno bilo, da ne ješ po "priporočilih" temveč po pameti. Uro do uro in pol imaš dovolj glikogena, potem začneš dodajat gele (jaz osebno prakticiral, izotonik mi ni ustrezal).

OBVEZNO pri aktivnosti nad dve uri in pol zraven BCAA ali Whey, prav tako pri daljših aktivnostih izmenjevanje trde in tekoče hrane. Jaz vedno svetujem nekaj slanega, najraje vidim bobipalčke + voda.

Večer pred tekmo sem imel večkrat bistveno raje obrok bogat z beljakovinami in ne zgolj filanje glikogena. Škrobnata živila so mi vedno bila zgolj "priloga", nikoli glavna jed. Na začetku sem resda filalal pa mi je želodec vedno odpovedal. Ko sem dodajal zmerno so stvari potekale bistveno bolje.

Isto pred tekmo. Ne se filat s sladkorjem, ker je nivo krvnega sladkorja stabilen, pol ga dvigneš, telo začne izločati inzulin, telo je v stresu, ti pa sploh še štartal nisi. Pred tekmo kompleksne stvari (zgoraj napisane bobipalčke so ideal). Ploščice pridejo prav med tekmo, sploh te nove, kot je Nut Bar od All Stars.

Po vadbi rabiš beljakovine za obnovo in ne zgolj banane in piva. Teden po tekmi so bili obroki prav tako bogati z beljakovinami, vadbe je bilo precej manj, kot običajno. Telo rabi po takem stresu počitek in obnovo. Pri hitrejši regeneraciji mi je pomagal tudi beta-alanin.
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor To jun 13, 2017 14:54

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Uros najlepša hvala za tvoj nasvet, točno to sem želel slišati od nekoga "iz terena", ne zgolj nekih torij ko/če/morda.

Zanima me še naslednje, v zadnjem času opažam, da se nekaj prehrambenih dodatkov namenjenih tekačem in kolesarjem
prodaja že pripravljenih in sicer v razmerju 4:1 ali 3:1 (OH - B). Nekateri si doma pripravljajo sami napitke v kombinaciji z maltom itd ...
Govorim o recovery napitkih za po treningu/tekmi. Nekateri OH po vadbi priporočajo, drugi zopet ne ?

Ima kdo izkušnje s tem in morda kakšen izdelek posebej priporoča?
<< x

UrosS

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 11011

Pridružen: Ne feb 28, 2010 17:17

Odgovor Sr jun 14, 2017 06:59

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Jaz sem si sam mešal. Po vadbi pa sem imel OH vedno iz trde hrane → banana, rozine, pšenični zdrob, polenta, itd. Zraven obvezno whey. Odvisno od trajanja vadbe sem po potrebi kasneje čez dan poleg ostalih obrokov spil še kak whey dodatno.

Od gelov trenutno so top BioTechUSA Energy Gel Pro. Poleg hidratov imaš not še MCT, taurin, L-karnitin in L-arginin → vse kar rabiš, dodaš samo še bcaa ali whey, kot sem omenil, če je vadba daljša.
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor So jun 17, 2017 08:17

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Uros najlepša hvala!

Zelo rad slišim kakšen dober predlog iz prve roke, kako, kdaj in zakaj od nekoga ki se tudi sam aktivno ukvarja s športom.
Izdelke BiotechUSA poznam, nekako se poizkušam držat tega založnika.

Za konec morda še tole, kofein(kava) da/ne?

Zdej nekaterim sede, drugim spet ne, nekateri pa so opustili kavo ko so začeli bolj resno športati?
Je smiselno da ti kofein dviguje pritisk, že itak si skos v pogonu od treningov itd ..?
<< x

UrosS

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 11011

Pridružen: Ne feb 28, 2010 17:17

Odgovor Po jun 19, 2017 07:49

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Meni sintetični ni nikoli odgovarjal, oziroma mi dal kakega posebnega učinka. Niti guarana. Kavo pijem redno, sem jo tudi med daljšimi turami vedno pil. Moraš sam ugotovit, če ti sede ali ne.
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor Po jun 19, 2017 10:42

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Hvala Uros!


Če se malo vrnem nazaj k BCAA-jem, ima mogoče kdo podatek, koliko tega med tekmo zaužijejo recimo profesionalni kolesarji?
Recimo če pogledamo kolesarsko tekmovanje, dirka po Sloveniji (prenos je bil tudi po TV), dolžina trase posameznih etap je bila
dolga med 160-170km. Tukaj samo BCAA verjetno ne bo dovolj, ampak sigurno jemljejo še kaj drugega, da lahko vzdržijo
na dirkah takšen tempo, časa za regeneracijo pa praktično ni?
<< x

UrosS

Uporabniški avatar

Posting Freak

Vnosov: 11011

Pridružen: Ne feb 28, 2010 17:17

Odgovor Po jun 19, 2017 12:39

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Res je, kot je napisal MKC. Njihova telesa so navajena na takšne "šok terapije". 180 km res ni veliko, če se pogovarjamo o veliko je veliki trenutni RAAM :)

Poleg tega imajo PRO za sabo ljudi, ki so skoz z njimi, če si amater pač delaš vse sam in zase. Jaz sem vedno poslušal telo. Ko se to naučiš, razdalje več niso ovira. Seveda pa moraš vedet, kdaj je dovolj.
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor Po jun 19, 2017 13:45

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Vse kar sta napisala je res, zavetrje, skupina, spremljevalna ekipa itd ... ampak kaj pa ubežne skupine 5-6 kolesarjev?
Tle pa si al pa nisi ... Slika


Danes sem zasledil tudi tole objavo trenerja Dolinška z naslovom - Kako zmagati Franjo, kjer je Matej Kravos delil tudi svoje
rezultate iz letošnje Franje!

http://aleksejdolinsek.com/kako-zmagati-franjo-analiza-nastopa-mateja-kravosa-na-maratonu-franja-2017/


Prijetno branje vam želim!


BTW - koliko vas uporablja powermeter?
<< x

nitrous30

Mlečnozobec

Vnosov: 198

Pridružen: Pe okt 14, 2011 13:09

Odgovor Po jun 19, 2017 16:02

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

Iz prve roke Dirka po Sloveniji: geli, izotonični napitki, ricecake, sendvički s pršutom ali marmelado, magnezij(zvečer), energijske tablice in kvaliteten recovery(1:3, beljakovine-hidrati). Ostalo je prava hrana, povsem odvisna od vsakega posameznika kaj mu paše. Ni toliko fantaziranja kot recimo na maratonu Franja :)
<< x

turboforma

Uporabniški avatar

Pleničar

Vnosov: 12

Pridružen: Po jan 14, 2013 14:16

Odgovor Če jun 22, 2017 12:44

Re: Kolesarjenje: Maraton Franja - prehrana

nitrous30 je napisal/-a:Iz prve roke Dirka po Sloveniji: geli, izotonični napitki, ricecake, sendvički s pršutom ali marmelado, magnezij(zvečer), energijske tablice in kvaliteten recovery(1:3, beljakovine-hidrati). Ostalo je prava hrana, povsem odvisna od vsakega posameznika kaj mu paše. Ni toliko fantaziranja kot recimo na maratonu Franja :)




Hja, če si dobro pripravljen, potem verjetno res ni problema, zato pa obstaja neka meja med rekreativci in profiji Slika


Očitno se je Andrej res potrudil in razdelal letošnjo Franjo v detajle, prilagam povezavo na njegov blog:

Kako zmagati Franjo 3.del

http://aleksejdolinsek.com/kako-zmagati-franjo-3-del-analize-zmagovalnega-nastopa-mateja-kravosa/

Vrni se na Vzdržljivostni športi

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost


 
Crush Bar FORUM Fitness November 19 - forum
 
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
.